Spring navigationen over og gå direkte til indhold
Hænder rækker op i luften med strittende fingre på en flerfarvet baggrund

IT-support

Har du brug for hjælp til noget IT-relateret, så kan du kontakte IT-supporten


Skolen i Nykøbing Falster har sin helt egen IT-supporter, som hjælper både elever og undervisere med tekniske udfordringer. I listen nedenfor kan du i øvrigt få flere informationer om hvad du har brug for.

Under din skolegang kan du få support til skolerelaterede IT-problemstillinger. 

Har du behov for hjælp, kan du henvende dig i læringscenteret, hvor skolens IT-medarbejder træffes mellem kl. 07.30 - 10.00. Uden for dette tidsrum, kan du kontakte IT på telefonnummer 54 888 866 eller direkte via opkald/SMS på 61632980.

Alle elever skal have et UNI-login for at kunne logge ind på skolens forskellige platforme. Måske har du stadig dit UNI-login fra da du gik i folkeskolen eller andet. Hvis ikke, så kan du få hjælp hos IT-medarbejderen, som træffes i Læringscentret.

Hvis du har UNI-login, men har glemt dit kodeord, kan du kontakte IT-medarbejderen, som vil hjælpe dig med at nulstille dit password.

Læringscenteret kan du få hjælp, hvis du har udfordringer med funktioner i nogle af Office-programmerne, fx til at sætte en indholdsfortegnelse op. 

Du har mulighed for at låne en laptop fra skolen på dagsbasis. Det skal du gøre i Læringscenteret. Bemærk at skolens IT-udstyr kun må anvendes til undervisningsformål og skolerelaterede formål. Du må ikke ændre noget i opsætningen på skolens IT-udstyr og du skal meddele evt. fejl til IT-afdelingen i Læringscenteret.

Vi opfordrer til, at du bruger din egen bærbare pc, mens du går på skolen. Det er selvfølgelig vigtigt, at din pc altid er opdateret med seneste opdateringer. Hvis du har brug for hjælp til opdatering kan du kontakte IT-medarbejderen i Læringscenteret. Du er selv ansvarlig for, hvad der foregår via/på din egen pc.

Når du forbinder din pc til det trådløse net (WiFi), vil du blive bedt om at logge på med brugernavn og kodeord. Her bruger du det udleverede brugernavn og kodeord, som du fik da du startede på skolen. Kan du ikke finde det, så skal du kontakte IT-medarbejderen.

Brian Henriksen

IT-supporten træffes mellem kl. 07.30-10.00 i Læringscenteret. Uden for dette tidsrum, kan IT-supporten kontaktes på tlf.nr. 54 888 866 eller ring direkte til Brian

Skrivebord hvor en tablet med Meebook-app'en ligger i midten, en kop kaffe en laptop og et hæfte ligger uden om.

Meebook, Studie+ og print

Som elev på SOSU Nykøbing Falster skal du bruge forskellige platforme under din uddannelse, så du kan følge med i undervisningen og i hvad der sker på skolen.